Döbbenetes adat, de a szakemberek szerint minimum 14 találkozásra van szükségünk egy márkával ahhoz, hogy tartósan bevésődjön a fejünkbe. Hogy tudnánk ezt összehozni anélkül, hogy lerohannánk és túlterhelnénk a felhasználót?
A bannerek képviselik az online hirdetések egyik legrégebbi fajtáját, és nem véletlenül maradtak fenn az egyre növekvő reklámzajban. Kiszámíthatóan elérik a céljukat: felkeltik a célcsoportod figyelmét, forgalmat terelnek a weboldaladra, ennek hatására pedig javul a konverziód és növekszik az eladásaid száma.
Kiabálás helyett kontent
A tartalomba ágyazott hirdetések anélkül csigázzák fel az érdeklődést, hogy – például a YouTube-os reklámokkal szemben – kizökkentenék a felhasználót abból, amit éppen csinál. Egy mindannyiunk előtt ismert példa: vajon akkor veszel szívesebben fagyit, amikor a fagyiskocsi hangja felriaszt a délutáni alvásból, vagy amikor sétálgatsz a balatoni strandon?
A marketingesek többsége ma már egyetért abban, hogy a személyes terünkbe nyomuló, tevékenységünket megszakító hirdetésekkel szemben kifizetődőbb az üzenetünket olyan tartalommal egybekötve átadni, ami a célcsoportunk számára értéket képvisel.
Ennek egyik hatékony eszköze, ha a hirdetésünket olyan oldalak fejlécében, oldalsávjában vagy tartalmai közé csomagolva adjuk át, ahol a felhasználó egyébként is böngész, tájékozódik, kikapcsolódik.
De hogy érhetjük el, hogy minél többen kattintsanak a hirdetésekre? Ennek érdekében fontos differenciálnunk! Minél precízebben meghatározott buyer personáid vannak, annál könnyebb az ő érdeklődésüknek megfelelő bannert megalkotni, és azt a megfelelő oldalakon megjeleníteni.
Így válassz online hirdetési rendszert!
Mi tehát a legfontosabb szempont, ha a bannerhirdetés mellett határozunk? Először is érdemes olyan céget választani, amelynek rengeteg színvonalas weboldal szerepel a portfóliójában, minél nagyobb lefedést biztosítva a piacon. Ideális esetben a napi híroldalaktól kezdve a női magazinokon át egészen a különböző szakmai oldalakig terjed a kínálat.
Erre természetesen azért van szükség, mert minél szélesebb palettáról válogathatunk, annál pontosabban targetálhatjuk az üzenetünket az általunk meghatározott célcsoportok szerint. Mindenképp válasszunk tehát olyan ügynökséget, akiknek a leglátogatottabb magyar weboldalak régi és megbízható partnerei!
Ilyen a Netadclick, ahol már 15 éve kötjük össze a hirdetőket a számukra legmegfelelőbb weboldalakkal, óriási egyidejű elérést biztosítva. A díjmentes heti riportok visszajelzést nyújtanak arról, hogy teljesít a kampányod - így segítenek a hirdetésedet minél precízebben optimalizálni a közönségedre. Ha pedig ezek a felételek teljesülnek, akkor a bannerhirdetés garantáltan megtérülő befektetés.
Adatok:
Országos rádióhálózat kampánya során 1.7 millió felhasználót értünk el, akik 43 alkalommal találkoztak a hirdetéssel. Ez óriási bevésődést eredményezett.
- közel fele-fele arányban értünk el nőket és férfiakat
- összességében 76%-ban a 35+-os korosztályt értük el
- 57%-ban a 45+-os korosztályt értük el
- 72% fölött volt a legalább érettségizettek száma
- 35% fölött volt az A-B státuszúak aránya
- 24% fölött volt a budapestiek aránya
- 58% fölött volt a 20 ezer lakosnál nagyobb városokban élők aránya