Klikkmágnes képek

A legerősebb klikkmágnes képek, amikkel garantáltan eladod a termékedet
#banner #hirdetés #netadclick

Mi az a nyelv, amit a világon mindenki megért, és már 32 ezer éve kommunikálunk vele? Eltaláltad: a vizualitás. Roger Dooley neuromarketing-szakember nagy sikerű, Az agyukra megyünk! című könyvében elárulja: a képek zsigerileg hatnak a tudatalattinkra, jóval azelőtt, hogy rájönnénk, mi megy végbe bennünk. Jelentőségük nem is lehet vita tárgya. Az már annál inkább, mi működik bombabiztosan, és pontosan miért? Lássuk, mikor melyiket érdemes előhúzni a hirdetésben!

 

Cicák, babák

Tény, hogy a macskák uralják az internetet: kedvenceinkről több mint 6 és fél milliárd kép kering a kibertérben. Nem csoda hát, hogy a reklámipar is épít a cicák biztosította cukiságfaktorra. Miért is látjuk őket ennyire elbűvölőnek?

A válasz egyszerű és nagyon emberi: a csecsemők miatt! Nekik köszönhető ugyanis, hogy a kis fej és a hozzá képest óriási, kifejező szemek azonnali gondoskodási ösztönt váltanak ki az emberek nagy részéből. Nem véletlen, hogy a cicák mellett az édesen gügyögő babák is szuperfegyvernek számítanak a szimpátiánkért folytatott harcban.

Agyunk ugyanis úgy van huzalozva, hogy azonnal reagáljon egy csecsemő tekintetére: mindössze 150 ezredmásodpercre (!) van szüksége, hogy ingert ébresszen bennünk egy kisded látványa. És habár a tudatküszöb alatti befolyásolás tiltott, babával adtak már el mindent, talán csak láncfűrészt nem.

Oké, gondolhatod, ez önmagában még nem hétpecsétes marketing-titok. A bökkenő csak az, hogy hiába ragadnak meg a babák és cicák, egyéb kapcsolódási pont híján a néző figyelme továbbsiklik. Íme, egy jó trükk: pozicionáld úgy, hogy tekintetével a feltüntetett márkanevet (weblapcímet, szlogent, egyéb tartalamat) kövesse! A figyelem ugyanis önkéntelenül oda szegeződik, ahová figyelmünk tárgya néz.

 

Cicababák

Ezek után senkit sem lep meg, hogy a hatékony hirdetés célja a legősibb ösztöneink felkorbácsolása. Mi lehetne erősebb evolúciós késztetés, mint a szaporodás?

Szemünk se rebben, ha luxusautót vagy fűnyírót - tehát klasszikusan férfi célcsoportnak kínált termékeket - sóznak ránk bikinis csajokkal, azt azonban kevesen hinnék el, milyen befolyásolhatóak is vagyunk valójában. Egy dél-afrikai bank arra jutott: hitelüket épp annyival többen választották, ha férfi helyett nő szerepelt a reklámban, mint amennyien akkor, ha 4 százalékkal csökkentették a kamatlábat. Úgy tűnik, egy csinos nő látványa a férfiaknál tényleg felülírja a logikus gondolkodást. (És hogy a babák innen se maradjanak ki, nem árt tudnunk: kutatások sora igazolja, hogy minél több "csecsemőszerű" vonással bír egy női arc, a férfiak annál vonzóbbnak ítélik.)

 

Ugyanez, kevesebb ruhával

Na de mi történik, ha a fenti a nőre bikinit adunk? Ahogy várható, ez súlyosbító tényező: határozottan romlik a döntéshozatali képesség, nő a jutalomszerzési kedv, egyszóval impulzívabbá válik a férfiak viselkedése. Mi sem jobb a felelőtlen költekezéshez!

Fontos azonban, hogy akárcsak a szexuális gerjedelem, az azt követő vásárlási kedv is a pillanatnak szól. Ha nem csupán az azonnali vásárlószerzés a célunk, válasszunk inkább mást! Arról már nem is beszélve, hogy a bikinis nő hiába a férfireklámok jolly jokere, a mai világban - nagyon helyesen – egyre cikibb a nők tárgyiasítása. Hosszú távon kifizetődőbb lehet kevésbé szexista eszközökhöz nyúlni, főleg, ha nem fürdőruhát vagy önbarnítókrémet árulsz.

A logika ezek után azt diktálná, hogy női célcsoportnál az alulöltözött férfi tuti sikerrecept. Sajnos csalódást kell okoznunk: a kísérlet fordítva nem működik! A nőket totálisan hidegen hagyják a férfiak, legalábbis a vásárlás során.

 

Te magad!

Még a radiológusok is körültekintőbben dolgoznak, ha fotót is látnak az egyébként nem ismert páciensről - igazolta nemrégiben egy kutatás. Gondoljunk csak arra, mennyivel hatékonyabb az afrikai éhezés elleni kampány, ha az adott segélyszervezet egy valódi gyerek képét is mellékeli hozzá!

Amikor csak teheted, támaszd alá a saját sztoridat fényképekkel. Mutass be egy korábbi elégedett ügyfelet, hogy hitelesebbé tegye a terméket vagy szolgáltatást! Ha területed szakértője vagy, szerepelj akár te magad egy fotóval, hogy személyes kapcsolódási pontot adj, szimpátiát ébressz!

Néha mindannyian rászorulunk a stock fotók használatára, máskor azonban a bizalomhoz elég egy hiteles, hétköznapi arc, akivel bárki könnyedén azonosulhat (főleg, ha csinos, bikinis nő, és van egy kiscicája). Ha a terméked az átlagembert szólítja meg, vele reklámozz! Bármi legyen is, amit árulsz, külön jó pont, ha "igazi" vevők fotózkodnak vele - a szelfiket és az ismerősök Facebook-posztjait is szívesebben nézegetjük, mint a beállított, műtermi képeket.