Megéri-e celebekkel hirdetni?

Megéri-e celebekkel hirdetni? Ezeket a szempontokat mérlegeld!
#banner #celeb #hirdetés #netadclick

Vajon milyen hatással van a közönségünkre, ha a nekik ajánlott termék vagy szolgáltatás mellett egy ismert arc is feltűnik? Könnyű rávágni, hogy imádni fogják! Gondoljunk csak vissza a 90-es évekre: már Reviczky Gábor és a Posta bank, vagy Dobó Kata és a Pepsi kettőse is örökre a tudatunkba égett. Arról nem is beszélve, manapság mennyire pörög az influencer-marketing. Ez mégsem jelenti, hogy a celebhirdetésnek ne lennének buktatói és hátulütői. Lássuk a pro és kontra érveket!

 

1. A celebekkel való reklámozás átlagosan 4 százalékkal dobja meg az eladásokat.

Legalábbis a Social Media Week szerint. Persze, ez nagyon általános statisztika: más, ha a Nike szerepelteti a reklámjában Michael Jordant, vagy ha a körúti műszempilla-szalon Instagramján bukkan fel VV Fruzsina (reméljük, ilyen név még nem volt). Egy biztos, a celebek szerepeltetése nagyon megtérülő befektetés lehet, ha jó érzékkel tapintunk rá, ki az, akire a közönségünk is vevő.

 

2. Az ismert arc hitelesebbé teheti a terméket.

Ha a terméked műfogsorragasztó, a célközönséged pedig a 60+os nyugdíjasok, akkor a régi idők valamelyik táncdalénekese remek választás ennek a népszerűsítésére (valós példa). Hogy miért? Nem csupán ismerős arc, de nosztalgiát is ébreszt a korosztály tagjaiban, ráadásul ki ne hinné el, hogy már ő is fogpótlásra szorul!

 

3. A celeb követőivel bővülhet a vevőköröd.

Magától értetődő szempont, különösen a közösségi média korában: minél nagyobb követettségű az ismert személy, akit a branded mellé állítasz, annál esélyesebb, hogy a követők egy jó részét vevővé konvertálhatod. Érdemes ugyanakkor odafigyelned, hogy ne vaktában lövöldözz: a célcsoportjaidat mindig vesd össze a sztár követőivel, keress hasonlóságokat!

A másik oldalról viszont…

 

 

4. Az ismert arc hiteltelenítheti is a termékedet!

Szintén a boldog 90-es évekből ismerjük Prokopp Dóra mondását, amikor egy samponreklámra kérték fel: „van az a pénz, amiért a hajam korpásodik”. Az akkori közönség ezen jól szórakozott, de ma már nem árt alaposan megfontolnod, milyen terméket kihez társítasz. Ismét egy „fogas” kérdés: tényleg az a luxusfeleség a legjobb a fogfehérítő krémed reklámjába, akiről a vak is megmondja, hogy többszázezres értékű porcelánhéjakat visel?

 

5. A celeb „túlragyoghatja” a terméket – vagy épp el is riasztja a vevőidet.

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, milyen fontos, hogy a megfelelő arcot társítsd a kampányodhoz! Ha két sörért megfűzöd Leonardo DiCaprio-t, hogy szerepeljen a cipős webshopod bannerén, minket inkább a szenzáció (meg Leo telefonszáma) fogja érdekelni, mint a cipőid. Másfelől viszont tudhatod: vannak olyan ismert arcok, akikkel csak vásárlókat veszíthetsz, még ha önként ajánlkoznak is.

 

6. Elképzelhető, hogy a gatyádat is ráfizeted.

Kis ország vagyunk, ehhez igazodva a celebeink száma is relatíve kevés – legalábbis azoké, akikkel tényleg megéri együtt dolgozni. Ezért nem árt felkészülni rá, hogy a nagyobb nevekkel általában nem igazán lehet barterezni: borsos árat kérhetnek egy-egy megjelenésért.